zaterdag 1 januari 2011

Dromen over Oud Rotterdam

Mijn allerlaatste stukje voor De Oud Rotterdammer verscheen

op dinsdag 11 januari 2011.

Klik op dit stukje om deze te vergroten svp.

(Foto van Coen gemaakt in 1980 door Leo van Hoek) 



Hieronder staan al mijn stukjes met foto's die ik in 2006 plaatste onder mijn auteurspseudoniem, Leen van Vreewijk, in De Oud Rotterdammer die toen net van start was gegaan. Ik heb ze destijds, in een kaftje gebundeld en aan mijn, inmiddels op 66 jarige leeftijd overleden, zwaar zieke broer Dick gegeven. De reden daarvoor was dat hij mij aanspoorde om wat voor dit net opgerichte blad bij te dragen niet met geld natuurlijk maar met kleine wetenswaardigheden en foto's over vroeger jaren. Echter ook mijn broer wist dat ik mijn vrijwilligerswerk, na 25 jaar, voor Ons Rotterdam had stop gezet in 2004. Hoe kon ik het dan verkopen wel in een ander blad te gaan publiceren? 'Je neef Hans Somers treed toch ook op als zanger terwijl hij in het echt Hans Eikelenboom is' zei mijn broer. En zo ben ik voor even onder een andere naam in De Oud Rotterdammer terecht gekomen. Na deze serie voor De Oud Rotterdammer in 2006 kunt u verder met mij meedromen over de stad van mijn eigen jeugd en die van anderen met artikelen die ik maakte voor het tijdschrift Ons Rotterdam van 1979 tot en met 2004.



Klik even op de stukjes om deze vergroot weer te geven.








































Hier verder een aantal herinneringen en interviews uit het verleden die ik  in het tijdschrift Ons Rotterdam plaatste:
Klik even op de pagina om deze vergroot weer te geven !






















































Bijna al deze verhalen zijn zwaar gedateerd en niet meer in deze tijd te plaatsen!
Wordt vervolgd...